Menu

25hours-hotels-and-accor-hotelsAccorHotels heeft aangekondigd 30 procent van de aandelen van 25hours Hotels aan te kopen. De hotelketen verrijkt hiermee zijn aanbod in een van de snelst groeiende segmenten van de industrie: de design-georiënteerde boutiquehotels.

De strategische samenwerking met AccorHotels zal de groei van 25hours op de lange termijn ondersteunen. Christoph Hoffmann, CEO van 25hours licht toe: ‘De afgelopen 10 jaar hebben we samengewerkt met loyale partners om onze groei in de Duitstalige markt te versterken. Nu krijgen we de mogelijkheid om de wereld te veroveren met een wereldwijde partner als AccorHotels. Deze strategische samenwerking is een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van ons bedrijf en een nieuw avontuur waar we enorm naar uitkijken.’

Sébastien Bazin, voorzitter CEO van AccorHotels legt uit: ‘Deze samenwerking kwam tot stand omdat we ons onmiddellijk aangetrokken voelden door deze eigenzinnige, design-georiënteerde boutiquehotels die een goede werkplek bieden voor urban nomads en een ideaal uitgangspunt voor stedentrips. Met deze samenwerking investeert AccorHotels in een van de snelst groeiende segmenten van de industrie en verrijkt het zijn aanbod in deze branche. Vandaag zetten we een stap verder in onze strategie om een wereldleider in lifestyle hotels te zijn.’

25hours Hotels exploiteert momenteel zeven individuele hotels in Hamburg, Frankfurt, Berlijn, Wenen en Zürich. De komende vijf jaar zullen er nog eens vijf hotels openen in Zürich, München, Keulen, Düsseldorf en Parijs. Het bedrijf focust zich al enige tijd op de uitbreiding binnen Europa en richt zich nu ook op verre bestemmingen.

‘Het ontwikkelen van unieke hotels met spannende concepten is niet genoeg, een landelijk netwerk met lokale ervaring en expertise is noodzakelijk om succesvol te zijn. Dankzij de jarenlange know-how en de wereldwijde infrastructuur van AccorHotels hebben we die expertise nu op elk continent’, aldus Hoffmann.

25hours Hotels blijft onder de leiding van CEO Christoph Hoffmann en zijn managementteam. Hun gemeenschappelijke doel is om het 25hours concept de toekomst in te leiden. ‘We kunnen ons erg goed vinden in de lifestylestrategie van AccorHotels en voelen ons vereerd een belangrijke partner van één van ’s werelds grootste hoteloperators te zijn.’

Bron: Horeca Misset